Artiklen indeholder reklamelinks
Det er afgørende for en webshops omsætning, at de er synlige på Google. De skal dukke op i toppen af søgeresultaterne, så snart potentielle kunder søger på en af deres produkter eller ydelser.
Mange danske webshops bruger Google AdWords, da det i den grad kan give et godt resultat. Google AdWords har dog også en del ulemper. Det er dyrt, og man vil hurtigt ende i en slags krig med konkurrenterne, der går ud på at byde priserne op på et endnu højere niveau end det i forvejen er.
Der er nemlig stor konkurrence, når det kommer til webshops placeringer i Google søgeresultater, og man behøver ikke at bruge tusindvis af kroner på Google Adwords for at opnå en god placering.
Søgemaskineoptimering kan nemlig give både en topplacering i søgeresultaterne og stigende trafik på siden. Ved hjælp af søgemaskineoptimering bliver webstedet synlig i Google organiske søgeresultater.
Der er et hav af muligheder inden for søgemaskineoptimering, og for ikke-fagfolk kan det være en jungle. Det er nemlig vigtigt, at søgemaskineoptimeringen bliver udført korrekt, ellers kan det give bagslag og have en negativ effekt i Googles søgeresultater.
Der er som nævnt mange tiltag man kan gøre for at søgemaskineoptimere en side, og i denne artikel får du tre enkle SEO tips, der kan have en stor betydning for din webshops placering i de organiske søgeresultater.
Google fokuserer i høj grad på brugervenlighed, når de indekserer de forskellige sider i deres søgeresultater. Derfor er det vigtigt, at man som webshop gør det samme.
En af måderne hvorpå man kan forbedre brugeroplevelsen, er ved at udarbejde unikke produkttekster til alle produkter på siden. Det er nemlig ikke godt for en sides SEO, hvis produktteksten er den samme på flere forskellige produkter.
Unikke produkttekster er en forudsætning for at være synlig på Google.
Når potentielle kunder navigerer rundt på nettet, og søger efter et produkt, er tålmodigheden nærmest ikke eksisterende. Det er derfor vigtigt, webshops har en hurtig indlæsningshastighed. Mange webshops har problemer med deres indlæsningshastighed, hvilket kan skyldes forskellige ting, heriblandt:
Det er små ting der gør det. Blot et millisekund for lang indlæsningshastighed kan få udover sidens konvertering – altså de besøgende der bliver til kunder. Det går i sidste ende ud over omsætningen, og derfor er det ekstremt vigtigt, at hastigheden hele tiden er optimeret.
Brugerne er altafgørende for din webshop, da det er dem, der skal købe dine produkter eller ydelser og dermed sikre dig omsætning. Det er lige netop af den årsag, at brugervenlighed i høj grad skal prioriteres på enhver webshop.
Det øger konverteringen, og bliver belønnet af Google med en højere placering i søgeresultaterne.
Det er først og fremmest vigtigt, at siden er fyldt med godt indhold. Det skal være sammenhængende tekster, der indeholder sidens primære søgeord. Godt indhold kan på en webshop optræde igennem blogindlæg, produkttekster, kommentarer eller debatter.
En side med godt indhold bliver belønnet af Google, da nye og opdaterede indlæg på en webshop skaber aktivitet på siden og eventuelle interne links. Derudover kan det være en god idé at dele indhold som for eksempel blogindlæg på de sociale medier, da det også er noget Google kan lide, og belønner med en højere placering i søgeresultaterne.