IT-supportens reaktionstid er afgørende for indtjeningen

Artiklen indeholder reklamelinks

Det kan gøre rigtigt ondt at spare på udvalgte områder. Et Formel 1-hold ville aldrig købe de billigste dæk, de kunne finde nede i T-Hansen; en professionel fodboldspiller ville ikke møde op til kamp i fem år gamle fodboldstøvler med kun et par knopper tilbage – og de største danske virksomheder, de, der tjener flest penge, sparer ikke penge på de vigtigste aspekter inden for IT’en.

IT-supportens reaktionstid kan være altafgørende for indtjeningen i en virksomhed. Er systemer først gået ned, tabes der penge for hvert eneste minut, systemerne ikke fungerer. Des hurtigere den professionelle IT-support har mulighed for at reagere på problemet, des hurtigere kan der tjenes penge igen.

Ikke alene er det vigtigt her at komme med den rigtige løsning på problemet – men løsningen skal også komme med det samme. De færreste virksomheder har råd til at lade deres medarbejdere sidde stille hen og til at deres kunder ikke har mulighed for at bestille ydelser og produkter. Det koster penge på flere fronter.

Suppler intern IT med professionelle

Mange mellemstore og store virksomheder har i dag deres egen interne IT-afdeling. Denne kan også gøre meget godt – almindelige opgaver kan løses hurtigt og udvikling af nye systemer kan ske i ordentlige rammer.

Men den interne IT-afdeling består sjældent af de ypperste eksperter inden for deres felt – simpelthen fordi, at der ikke er arbejde nok inden for dette felt til, at en fastansættelse kan betale sig.

Derfor kan det være gavnligt for virksomhederne at supplere deres interne IT-afdeling med et abonnement på IT-support – eller i hvert fald en adgang til at ringe til landets mest dygtige IT-supportere i det øjeblik, behovet opstår.

Ved at lade eksperter på området tage sig af problemstillingen kan virksomheden komme op at køre igen på ingen tid – og det tillader virksomheden hurtigere igen at tjene penge ved at lade deres kunder bestille ydelser og produkter og lade deres medarbejdere gøre deres job.

Også en god idé til større projekter

Professionelle IT-eksperter kan også bruges løbende til udviklingen af større projekter. Den interne IT-afdeling er, desværre, ofte en flaskehals i forhold til større IT-projekter.

Her kan det hjælpe ikke alene at få praktisk hjælp, men også sparring og rådgivning fra eksperter inden for området. Det kan skabe fremdrift i projektet lige at blive skubbet i den rigtige retning og få løbende sparring af eksperter.

Bør ikke nedprioriteres i 2013

IT-support er vigtigt af en simpel grund: De færreste virksomheder i 2013 fungerer særligt godt, når deres systemer ikke virker. Kunderne har ikke mulighed for at bestille og medarbejderne sidder med hænderne i skødet, fordi de ikke kan lave noget.

Med professionel IT-support er det muligt at få systemerne ikke at køre igen – og de fleste fejl, især de berygtede fejl 40, kan løses blot ved et enkelt telefonopkald på fem minutter eller et par minutter på TeamViewer.

Spørgsmålet er ikke, om virksomheden har råd til IT-support. Det er nærmere, hvor lang tid virksomheden har råd til at undvære samme. Og om de har råd til ikke at vælge den IT-support, der hurtigst sætter dem i stand til igen at tjene penge.