Artiklen indeholder reklamelinks
Alle har en postkasse, og derfor er der mulighed for at sende folk noget materiale, du ikke tror, de kan leve uden. Det er bare ikke altid, at modtagerne er enige med dig i, at din forsendelse er uundværlig.
Så skal man nogle gange være kreativ, når man vil fange folks opmærksomhed, inden magasinet, brevet eller hvad man nu har sendt, bliver smidt ud. Det er ikke altid, ens forsendelse har så meget tid til at gøre et indtryk.
Man skal altså sørge for, at ens forsendelse er værd for modtageren at beholde, men hvordan gør man det? En helt klassisk og meget effektiv måde er at give folk ting.
Hvis der er noget, vi ikke kan stå for, så er det ting, der er gratis. Gratis ting er fantastiske, fordi de er uden forpligtelser, og hvad der måske er vigtigere, så er de uden tab, hvis man ikke bruger dem.
Det er altså en favorabel situation, man sætter modtageren i, og det er altid godt.
Et indstik i din forsendelse kan altså tilføre modtageren nok værdi til, at dit materiale kommer inden for døren. Indstik er nemlig den mest oplagte måde at sende gratis ting med, når du sender materiale ud til dine potentielle kunder.
Før du kaster dig ud i et eller andet med at sende noget gratis med dit magasin som eksempel, så skal du sørge for, at det rent faktisk er gratis. Der er nemlig nogle definitioner på det med gratis, man skal overholde.
Forbrugerrådet TÆNK har lavet en fin lille artikel om, hvornår firmaer må bruge ordet ”gratis”, så her vil der ikke komme den store udlægning.
Det er dog vigtigt, at man ikke overtræder markedsføringsloven, fordi der så kan komme konsekvenser.
Eksempelvis må du ikke lægge et indstik i din forsendelse, som fortæller, at man kan få en gratis e-bog, hvis man bare går ind på en bestemt adresse og indtaster sin e-mail. En e-mail har værdi, og derfor er e-bogen ikke længere gratis.
Ud over sedler med noget rabat eller en kupon på noget gratis, kan man selvfølgelig også sende forskellige ting med sit magasin eller sit brev. Sørg helst for, at det har noget med hovedforsendelsen at gøre, men ellers er der plads til kreativitet.
Mange har nok abonneret på eller kender nogen, der har abonneret på et eller andet magasin eller blad, hvor der har været en lille prøve med noget creme med eller lignende.
Nogle blade henvendt primært mod børn har endda også har lidt større ting med som forskelligt legetøj.
Der er altså mange muligheder for at give sin forsendelse det ekstra, der kan få modtagerne til at kigge en ekstra gang på det, du rent faktisk gerne vil have dem til at kigge på.
Selvom indstik kan være et godt blikfang og en god måde at ’overtale’ folk til at give din forsendelse opmærksomhed, så skal selve hovedforsendelsen selvfølgelig også fungere.