Artiklen indeholder reklamelinks
Du har helt styr på, hvordan din virksomhed ser ud, og hvilke værdier den udviser, når dine kunder sidder bag skærmen og har googlet sig frem til netop din virksomhed. Du ved, hvor vigtigt det er at fremstå professionel, at du udviser overblik og at vise, at din virksomhed har den nyeste viden og er de bedste inden for branchen. Men har du overvejet, hvilket indtryk din virksomhed giver for de personer, der kører forbi?
Din virksomhed er dit fysiske visitkort. Det er det første dine kunder ser, når de kører forbi eller når de skal til møde med dig. De lægger mærke til, hvordan forholdene er, og de danner sig en mening om din virksomhed på baggrund af, hvad de ser. Har du overvejet, hvilket indtryk dine fysiske rammer giver dine kunder?
Når dine kunder skal besøge din virksomhed, ser de først alt det, der skaber de fysiske rammer for dig. Det vil sige, at de ser dine bygninger, de ser parkeringspladsen, hvor de parkerer sin bil, og de ser de grønne arealer, der muligvis omgiver din virksomhed. Alle disse forhold er med til at skabe det førstehåndsindtryk, som kunderne automatisk får. Derfor er det vigtigt, at du husker at vedligeholde de fysiske rammer for din virksomhed.
Forestil dig, at du selv besøger en virksomhed for første gang. Facaden trænger til en klat maling, parkeringspladsen er fyldt med huller, og det er heller ikke markeret, hvor parkeringsbåsene er. Græsplænen du kan se til venstre for bygningen er ikke blevet slået i flere måneder, og det ligner at hækken ikke er blevet klippet i flere år. Hvilket indtryk ville du stå med her? En virksomhed som ikke gør noget ud af sig selv? Måske tænker du, at virksomheden må have travlt siden de ikke har vedligeholdt deres udendørsarealer. Hvis de ikke har tid til det, vil de så have tid til dig? Eller måske får de indtrykket af, at I ikke er detaljeorienteret.
Du vil selvfølgelig gerne have, at din virksomhed giver dine kunder det bedst mulige indtryk, men virksomheden har ikke råd til at ansætte en vicevært på fuld tid – eller måske er der ikke opgaver nok til dette. Det betyder ikke, at du selv skal trække i overallsene og gribe malerpenslen eller starte græsslåmaskinen efter arbejdstid, og gør du det i arbejdstiden går det jo ud over dit arbejde. I stedet kan du overveje at benytte dig af en professionel viceværtsservice.
Med viceværtsservice vil din virksomheds fysiske ramme blive serviceret efter netop dine behov. Du indgår en aftale med en virksomhed, som er eksperter i at vedligeholde de forhold, som din kunde ser som det første. På den måde vil din virksomhed altid fremstå fra sin pæneste side.
Når du indgår en aftale om virksomhedsservice eller viceværtsservice, ansætter du med andre ord en anden virksomhed til at varetage de opgaver, som ikke har direkte indflydelse på din virksomheds daglige drift. Virksomhedsservice kan omfatte, at græsset bliver slået hver anden uge, at træerne bliver beskåret, at p-pladsen er fri for ukrudt og båsene er tegnet op, samt at mindre håndværkeropgaver bliver løst. Til vinter kan det også omfatte snerydning, så vejen og p-pladsen er fri for sne, inden du møder på arbejde.
Med virksomhedsservice får du altså bedre tid til at fokusere på dine mål, uden at du også skal bekymre dig om, hvordan dit fysiske visitkort ser ud.