Artiklen indeholder reklamelinks
Inden for søgemaskineoptimering (engelsk forkortet SEO for engelske Search Engine Optimization) er det at skabe relevante indgående links til dit website et vigtigt parameter.
Disse links bruges af Google til at afgøre, hvorvidt det er dig, der skal lægge nummer 1 på gode og indtjenende keywords – eller om det er en af konkurrenterne, der skal have pladsen og kunderne.
For blot halvandet år siden var så godt alle links, du havde mulighed for at lave til dit website også gode links – de hjalp dig til at få bedre placeringer i søgemaskinerne.
Sådan er det ikke længere.
Dårlige links – her forstået som links fra irrelevante sider af lav kvalitet – giver i bedste fald ingen resultater i jagten på bedre søgeresultater. I værste fald bliver du derangeret og dine konkurrenter stormer frem dine gode intentioner til trods.
At definere hvilke indgående links, der er gode og hvilke, der er irrelevante og som du derfor bør undgå at skabe til dit site, kræver et vist “øje”.
Herunder får du 5 gode SEO tips til at finde ud af, om det link, du er i gang med at bygge også er noget værd: